.

harap-harap kaye la aku

Saturday, March 19, 2011

buku-buku percuma

Buku-buku
Jangan Sekalipun Lupa!Zaman Kegelapan Islam dan ketibaan era kebangkitan Islam

Ironinya, tiada isu yang dibincangkan di dalam buku ini apabila anda selalu kata, “lebih baik saya tidak lupakan.”. Tidak, anda mesti tidak melupakan sepatah pun daripadanya. Hanya dengan mengingatinya anda akan menyembah Allah dan mendapat rahmatNya. Yang lebih penting, jangan lupakan ia adalah satu-satunya jalan untuk menyelamatkan diri daripada api neraka, di dunia dan akhirat.

Allah menunjukkan dua jalan yang Dia menguji anda. Anda berhak membuat pilihan, tapi ingat yang salah satu jalan ini membawa kepada hukuman yang abadi manakala yang satu lagi akan membawa kepada puncak kebahagian yang abadi.

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Zaman Batu: Satu Pembohongan SejarahZaman Kegelapan Islam dan ketibaan era kebangkitan Islam

Buku ini mendedahkan bukti-bukti saintifik bahawa 'evolusi sejarah manusia' hanyalah pembohongan semata-mata, dan kami akan menunjukkan bagaimana hakikat penciptaan telah disokong oleh penemuan saintifik terkini. Manusia wujud di dunia ini bukan melalui evolusi, tetapi dengan penciptaan sempurna Allah yang Maha Kuasa dan Maha Mengetahui.

Teruskan pembacaan anda untuk mengetahui sendiri bukti-bukti saintifik dan sejarahnya.

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Jihad Menentag Agama BatilZaman Kegelapan Islam dan ketibaan era kebangkitan Islam
Di dalam buku ini, apa yang kami maksudkan sebagai agama batil adalah ideologi seperti materialisme, komunisme, Darwinisme (asas saintifik bagi ideologi tersebut) dan beberapa sistem lain yang berasaskan kepada kemungkaran. Ini adalah kerana seiring dengan peredaran masa, semua anutan ini bertukar menjadi sebuah konsep yang lengkap dengan sistem dan praktik kepercayaan yang tersendiri. Bahkan, masing-masing memiliki pemimpin idola dan sumber rujukan yang kekal menjadi pegangan para pengikutnya. Agama batil yang tersebar begitu meluas dan menarik jumlah penganut yang besar dengan berusaha menjadikan 'agama batil' ini mengatasi dan menentang keadilan dan agama yang hak (iaitu Islam) secara berterusan dengan menerbitkan pelbagai buku dan artikel untuk menyebarkan propaganda dan sentimen sebagai suatu sokongan terhadap agama buatan mereka.
TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Zaman Kegelapan Islam dan ketibaan era kebangkitan IslamZaman Kegelapan Islam dan ketibaan era kebangkitan Islam
Tujuan utama penulisan buku ini adalah untuk mendedahkan penderitaan umat Islam yang tidak berdosa di serata dunia, dan juga untuk menyeru mereka yang berkesedaran untuk memikirkan tentang situasi tersebut dan seterusnya mencari jalan penyelesaiannya. Ini bukan masanya untuk kekal membisu, bersifat tidak kisah, mengejar kesenangan kecil dunia ini, dan membuang masa dengan perdebatan dan pertengkaran yang sia-sia. Ketika berjuta-juta umat Islam menderita disebabkan oleh kekejaman dahsyat tersebut, kita adalah manusia yang tersangat-sangat mementingkan diri sendiri jika enggan memikul sebarang tanggungjawab untuk menegakkan agama Islam. Tidak menjadi satu keraguan bahawa perbuatan tersebut hanya menyebabkan kita menerima akibat yang pedih di akhirat nanti.
TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Malapetaka Darwinisma Terhadap KemanusiaanMalapetaka Darwinisma Terhadap Kemanusiaan
Tujuan penulisan buku ini ialah untuk menunjukkan kepada mereka yang mempertahankan Darwinisme tanpa melihat keburukannya, secara disedari atau tidak, apakah sebenarnya yang mereka pertahankan itu, dan untuk menjelaskan apakah tanggungjawab yang terpaksa mereka pikul selagi mana mereka masih pura-pura tidak melihat kebenarannya. Tujuan lain pula bukan sekadar untuk mengingatkan mereka yang tidak mempercayai Darwinisme, tetapi juga mereka yang tidak melihat Darwinsime sebagai satu ancaman kepada manusia.
TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Penipuan Evolusi
Perkembangan terkini dalam bidang sains sangat jelas membuktikan kesalahan Teori Evolusi. Sebab utama fahaman Darwinisme masih disebarkan kepada umat manusia melalui kempen propaganda sejagat yang dijalankan adalah tersembunyi di sebalik aspek ideologi teori ini.
Buku ini akan menjelaskan keruntuhan saintifik mengenai teori evolusi sebagai satu kebenaran untuk manusia. Buku ini menjelaskan penipuan dan penyelewengan yang diusahakan oleh para evolusionis untuk 'membuktikan' teori ini. Setiap orang yang ingin mengetahui lebih mendalam hakikat asalusul semua makhluk hidupan, termasuk manusia adalah dialu-alukan untuk membaca buku ini
238 muka surat berserta 166 gambar berwarna, TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Keabadian Baru Bermula
In this book you will find explanations about eternity, timelessness and spacelessness that you will never have encountered anywhere else and you will be confronted by the reality that eternity has already begun. The real answers to many questions people always ponder such as where God is, the true nature of death, resurrection after death, the existence of an eternal life, and the time when all these things will happen are to be found here...
128 muka surat berserta 34 gambar berwarna, TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Keajaiban Saintifik Al-Qur'an
The unprecedented style and the superior wisdom inherent in the Qur'an is conclusive evidence confirming that it is the Word of God. Apart from this, there are a number of miracles verifying its Divine nature, one of them being that, 1,400 years ago, it declared a number of scientific facts that have only been established thanks to the technological breakthroughs of the 20th century. In this book, in addition to the scientific miracles of the Qur'an, you will also find messages regarding history and mathematics.
120 muka surat berserta 73 gambar berwarna, TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Relativiti Masa dan Hakikat Takdir
How was matter and time created from nothingness?
What does the Big Bang theory signify about the creation of the universe?
How can a time slice of centuries in our view be a single "moment" in another dimension?
What is the parallelism between Einstein's Theory of Relativity and the Qur'anic verses?
All of these questions are answered in this book where it is described that time and matter are not absolute truths but mere perceptions. If you want to learn the truths about space, matter, time and fate, read this book.
98 muka surat berserta 60 gambar berwarna, TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Mari Kita Belajar Tentang IslamKejaiban Ciptaan Allah

Apakah alasan keberadaan kita di muka Bumi? Untuk apakah kita diciptakan? Apa kata Allah kepada kita tentang pertanyaan-pertanyaan mendasar ini? Apakah kewajiban kita kepada-Nya, Pencipta dan Tuhan kita satu-satunya? Buku ini memberitahu kita tentang pokok-pokok kebenaran ajaran Islam – seperti keberadaan Allah, wahyu-Nya kepada manusia, para Nabi yang Dia utus untuk membimbing manusia, inti akhlak Islami dan banyak bahasan lainnya. Ini adalah sebuah buku ringkas dan indah untuk mengajari anak tentang kebenaran mendasar tentang Islam.

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Kejaiban Ciptaan AllahKejaiban Ciptaan Allah

Adik-adik! Pernahkah adik terfikir? "Bagaimana alam ini terbentuk?" "Bagaimana matahari dan bulan terbentuk?""Di manakah adik-adik sebelum dilahirkan?" "Bagaimana lautan, pokok-pokok, dan haiwan muncul?""Bagaimana buah-buahan yang harum dan berwarna-warni, seperti pisang, plam, ceri dan strawberi, dapat muncul daripada tanah yang hitam? Siapa yang memberikan warna dan bau kepada mereka?" "Daripada siapakah lebah yang kecil ini belajar membuat madu yang begitu enak?" Bagaimana ia membuat sarang yang mempunyai persimpangan-persimpangan yang lancar?" "Siapakah manusia pertama?" Ibu kamu telah melahirkan kamu. Tetapi manusia pertama tidak mungkin mempunyai emak dan bapa. Jadi, bagaimana manusia pertama muncul?"Di dalam buku ini, kamu akan mempelajari jawapan sebenar untuk semua soalan-soalan ini.

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Keindahan di LangitKeindahan di Langit
Apabila kamu membaca buku ini, kamu akan lihat bahawa Allah, Pencipta kita, telah menjadikan alam ini dan semua makhluk di dalamnya. Kamu juga akan melihat bahawa Allah menjadikan matahari, bulan dan Bumi dan segala yang berada di alam ini, semoga dengan itu kita dapat hidup dengan lebih gembira dan selesa, dan untuk menguji kita.
TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Semut Dunia Sahabat Cecil KitaSemut

Saya percaya apabila kamu membaca ayat-ayat ini, kamu semua akan memahami kebenarannya seperti Omar, dan mengetahui bahawa Allahlah yang telah menjadikan segalanya. Kemudian kamu akan berkata: "Darwin, yang menyatakan bahawa hidupan tidak dijadikan, tetapi telah wujud secara kebetulan, adalah suatu pembohongan besar. Apabila kita dikelilingi oleh makhluk-makhluk yang mempunyai banyak kemahiran menakjubkan, adalah mustahil untuk memikirkan bahawa ia wujud secara kebetulan".

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Memerang Pmbina Empangan Yang MahirMemerang

Allah menjadikan semua hidupan dengan sifat-sifat yang paling sesuai untuk tugas-tugas yang mereka lakukan dan memenuhi keperluan mereka. Allah pengasih kepada semua hidupan. Seperti yang Allah nyatakan di dalam Al-Quran:
"Sesungguhnya Tuhan kamu hanya Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia, yang meliputi pangetahuan-Nya akan tiap-tiap sesuatu." (Surah Ta Ha:98),

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN
Lebah Madu Pembina Sarang Yang SempurnaLebah Madu

Kamu semua telah sedia tahu tentang lebah madu. Mungkin kebanyakan daripada kamu pernah melihatnya di dalam cerita kartun di TV, atau, mungkin dalam kehidupan sebenar, berdesing-desing di merata tempat. Tetapi saya yakin ada banyak juga yang kamu tidak tahu tentang mereka...

TEKS LENGKAP DISEDIAKAN

0 ulasan:

Post a Comment